| Volkswagen Golf GTE<\/td> | 5 uur<\/td> | 3 uur<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n<\/span>Een rekenvoorbeeld ter illustratie<\/span><\/h2>\n\n\n\nEr is geen rekenmethode waarmee je exact uit kunt rekenen hoelang je exact moet laden om de accu vol te krijgen. Daarvoor zijn simpelweg te veel variabelen en is de laadsnelheid geen constante factor. Wil je toch een inschatting kunnen maken, dan doe je het volgende:<\/p>\n\n\n\n \n- Bereken hoeveel er geladen moet worden \u00e0 ((100 \u2013 actuele accupercentage)\/100)x totale accuvermogen)<\/li>\n\n\n\n
- Deel het antwoord uit de eerste stap door het laadvermogen <\/strong>waarmee geladen wordt<\/li>\n\n\n\n
- Bijvoorbeeld: het accupercentage van jouw 75 kWh Tesla 3 is 20% en je gaat laden met een 11 kW thuislader. De volledige rekensom wordt dan: ((100-20)\/100)x75= 60. 60\/11kW= circa 5,5 uur<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n
Houd er rekening mee dat jouw antwoord nooit exact gelijk zal zijn aan de werkelijke oplaadtijd. Vanaf 80% <\/strong>verslechtert de laadcurve bijvoorbeeld bij snelladers en wanneer het drukker is op het netwerk, zal het laadvermogen van de laadpaal afnemen omdat er minder stroom beschikbaar is. Dat is overigens ook de reden waarom aangeraden wordt om laadpalen op onbelaste, vrije groepen te plaatsen.<\/p>\n\n\n\nWil je meer informatie over de mogelijkheden om te laden of zoek je een geschikte oplossing voor jouw situatie? Vul dan je gegevens hieronder in.<\/p>\n\n\n\n |