VOIP telefonie: goedkoop bellen via het internet

Bel je nog met de vaste lijn? Misschien kan je ook telefonie via het internet overwegen. Digitaal bellen is simpel, flexibel  en vooral goedkoop! Vraag snel meer uitleg en gratis offertes voor VOIP telefonie.

Simpel
Alle oproepen verlopen via het internet via één IP-adres. Is er niemand op kantoor of ben je op de baan? Telefoons worden gewoon doorgeschakeld. Je mist dus geen enkele oproep. Bovendien kan je je huidige nummer behouden.

Flexibel
Extra toestellen toevoegen en terug verwijderen is kinderspel! Zo groeit deze digitale telefooncentrale mee op het ritme van je bedrijf.

Goedkoop
Efficiënt werken begint bij goedkoop en efficiënt bellen. Door te bellen met VOIP telefonie bespaar je al snel 30% voor nationale en zelfs tot 60% voor internationale oproepen.

Waarom kiezen voor een VOIP telefooncentrale?

VOIP vind je vandaag in elk Nederlands bedrijf. Logisch, bellen via het web heeft zo zijn voordelen. Ook voor jouw bedrijf, wij leggen je uit waarom:

Bespaar fors op uw vaste telefoonkosten met VOIP

Doordat je via je internetaansluiting belt betaal je geen telefoontikken meer. Dat scheelt op jaarbasis honderden euro's. De eenmalige investering in een VOIP telefooncentrale heb je dus binnen de kortste tijd terugverdiend!

VOIP telefonie heeft een perfecte telefoonkwaliteit.

Aan de kwaliteit van de verbinding hoef je niet te twijfelen. VOIP of IP Telefonie is een betrouwbare communicatievorm. De telefoonverbinding is kraakhelder. Het zal geen probleem opleveren om je gesprekspartner te verstaan.

Met VOIP minder telefoonkabels.

Bespaar op telefoonbekabeling. Bij internettelefonie heb je minder bekabeling nodig. Je kan effectief besparen op je telefoonkabels wanneer je overschakelt op een VOIP telefooncentrale De computer is op dezelfde poort aangesloten als de VOIP telefoontoestellen.

Met VOIP kan je overal bellen

VOBB of VOIP telefonie kan overal. Als je met je bedrijf verhuist of personeel dat vanuit huis werkt kan eenvoudig via het VOIP account bellen. Geen gedoe met overzetten van telefoonnummers en telefoon aansluitingen. Met internettelefonie is dit geen probleem. Je telefoonnummer is gekoppeld aan een VOIP account en niet aan het telefoontoestel. Het is dus echt maar een kwestie van seconden om een bureau te verhuizen.

Met een VOIP telefooncentrale is uw bedrijf beter bereikbaar

Met een VOIP telefooncentrale heb je een communicatiemiddel in handen waarop je kan vertrouwen. Een gewone telefoonaansluiting laat het wel eens afweten waneer er een kabel kapot gaat. Bij VOIP Telefonie gebeurt zoiets niet.

Kies als bedrijf ook voor een moderne VOIP bedrijfstelefooncentrale !
Wil je een nieuwe VOIP Telefooncentrale, een bestaande bedrijfstelefooncentrale vervangen of je telefooncentrale uitbreiden? Wij helpen je graag verder. Vul onze korte vragenlijst in en ontvang vrijblijvend tot drie prijsopgaven voor VOIP telefonie. Vergelijk de offertes op je gemak en kies welke VOIP leverancier jou het beste kan helpen!


Wat is VOIP telefonie?

Met een VoIp verbinding kan je snel, gemakkelijk én goedkoper bellen dan met een klassieke telefoonlijn. Je kan flink besparen op je telefoonrekening en alles overschakelen naar een online verbinding. Met VoIP verloopt alles immers via het internet. Waarom zou je met je volledige bedrijf overschakelen naar een VoIP verbinding? Het is goedkoper, flexibel, en het biedt veel extra opties om je werk te optimaliseren.

Wat kost VOIP telefonie? 

Met VoIP telefonie zal je besparen ten opzichte van een klassiek telefoonabonnement, maar aan welke kosten kan je je dan wel verwachten? 

Eerst en vooral zal je een jaarlijks bedrag moeten betalen om je telefoonnummer te houden. Afhankelijk van de extra diensten die je gebruikt, kunnen daar kosten bijkomen. Sommige digitale telefooncentrales werken met een maandelijkse betaling, andere met een jaarlijkse kost. Dat wordt op voorhand afgesproken, uiteraard. In die maandelijkse of jaarlijkse prijs zijn een aantal factoren inbegrepen. 

De VoIP provider kan op twee manieren de prijs berekenen:

  • Aantal aansluitingen: De provider van je VoIP verbinding houdt rekening met hoeveel aansluitingen je hebt binnen je bedrijf. Zijn er medewerkers die amper gebruik maken van hun telefoon? Geen probleem. Je kan de berekening per client of toestel laten uitvoeren. Zo wordt bij iemand die geen gebruik maakt van de telefoon op kantoor wel de smartphone in rekening genomen.
  • De gebruikte lijnen: Er wordt in rekening gebracht hoe veel je gebruik maakt van je digitale telefooncentrale. De provider bekijkt hoe lang er gebeld wordt. Vaak vallen deze kosten goed mee als je ook veel gesprekken houdt binnen dezelfde telefooncentrale.

Soms wordt er een berekening gemaakt aan de hand van een combinatie van de twee. Zowel het aantal aansluitingen als de hoeveelheid gesprekken worden gefactureerd.  Houd ook rekening met kosten voor je internetabonnement en dataverbruik. Je zal een sterke verbinding en een uitgebreid datapakket nodig hebben om de gesprekken te ondersteunen.

Wat is VOIP telefonie?

VoIP telefonie staat voor Voice over Internet Protocol. Het komt er op neer dat je dus telefoneert via het internet. Je kan op verschillende manieren bellen via VoIP, vaak wordt er met een digitale telefooncentrale gewerkt. Die digitale telefooncentrale of VoIP provider zorgt ervoor dat jouw boodschap correct bij de ontvanger raakt. De gesproken tekst wordt razendsnel omgezet naar een digitaal signaal en weer in de vorm van audio of gesproken tekst naar de ontvanger gebracht. Op die manier heb je geen telefoonverbinding nodig, maar kan je alles via het internet doen. Dat is gemakkelijk omdat je zo alles kan koppelen aan elkaar, je tools en programma's en je telefonie en video calls.

Je kan als bedrijf kiezen voor een Private Cloud of een Cloud. Een Private Cloud houdt in dat je voor je bedrijf een eigen server hebt die wordt gehost door je VoIP provider. Bij een ruime Cloud deel je de server met andere organisaties of bedrijven.

VoIP werkt dus volledig online en je kan dus overal bellen of videobellen als je je inlogt op de juiste server en op een smartphone, laptop of tablet van het bedrijf. Thuiswerken is dus ook gemakkelijk te organiseren. Wanneer je VoIP telefonie laat installeren, kan je achteraf steeds gemakkelijk het aantal toestellen aanpassen aan je team.

Waarom een VOIP telefooncentrale plaatsen?

Via VoIP telefonie bel je via het internet. Dat klinkt misschien omslachtig, maar het biedt eigenlijk heel veel voordelen voor je bedrijf. Aangezien je belt via je internetverbinding, is het veel flexibeler dan wanneer je via een ‘klassieke' telefoonlijn belt. Je kan de VoIP lijn koppelen aan programma's zoals MS Office, of software die intern gebruikt wordt.

Bovendien kan je veel besparen door over te schakelen naar VoIP telefonie. Je betaalt voor de aankoop en eventueel voor nieuwe toestellen, maar daarnaast geniet je van lage kosten voor je telefonie. Intern bellen is gratis, en extern bespaar je tot 70% op je gesprekken, ook naar het buitenland. Concreet bespaar je op de gesprekskosten die je hebt bij een ‘klassieke' telefoonlijn, en heb je een hoop minder vaste kosten te betalen.

Verder is de installatie van VoIP telefonie snel gebeurd, en blijf je de hele tijd bereikbaar. Vervolgens koppel je gemakkelijk je programma's, tools en software en kan je beginnen bellen. Natuurlijk kan je de lijn ook gebruiken voor video calls en conference calls. 

Het is aangeraden om te controleren of je internetverbinding stabiel genoeg is voor je overschakelt naar VoIP telefonie. Je wilt natuurlijk niet dat de lijn zomaar wegvalt wanneer je collega's ook online gaan. 

Hoe werkt VOIP telefonie?

VoIP telefooncentrales zorgen ervoor dat je kan bellen via je internetverbinding, maar hoe begin je er aan en waar moet je op letten?

Hoe VOIP telefonie beheren?

Hoe VOIP installeren en beheren?

In de meeste gevallen is er al een internetverbinding aanwezig en hoef je dus geen nieuwe bekabeling te regelen. Wel moet je nagaan of de huidige verbinding sterk genoeg is voor VoIP telefonie. Telefonie via het internet is namelijk iets gevoeliger voor zwakke verbindingen dan ander internetverkeer. Iedere hapering van de verbinding, hoe klein dan ook, hoor je onmiddellijk als je in gesprek bent. 

De kern van de digitale telefooncentrale is de VoIP server. Deze server is als een grote gemeenschappelijke computer waar alle medewerkers gezamenlijk aan werken. Via een Trunc-lijn wordt er connectie gemaakt en kan er ook intern moeiteloos gebeld worden. Als je via deze verbinding naar een ‘klassiek' telefoonnummer belt, wordt je gewoon doorverbonden via een Gateway.

De software die gebruikt wordt om spraak en audio over te brengen, heet codec. Deze software zorgt ervoor dat je audio en video zonder vertraging op het juiste adres aankomt. Het type codec die je kiest speelt voor een groot deel mee in de kwaliteit van je video- of audiogesprekken. 

VOIP clients

Ieder toestel wat gebruikt wordt om een VoIP verbinding mee te maken, noemt men een client. Aangezien je nu kan bellen via internetverbindingen, ben je niet meer beperkt tot een vast telefoontoestel. 

Er zijn twee categorieën VoIP clients. Enerzijds zijn er de hard phones, en anderzijds heb je soft phones. Een hard phone is een telefoon, in elke vorm of soort, en een soft phone is een ander smart device waar je mee kan bellen via VoIP. Soft phones zijn dus apparaten die software kunnen gebruiken om te bellen, dat kan bijvoorbeeld een computer zijn. Afhankelijk waarvoor je je VoIP wil gebruiken kan je kiezen voor de soort clients die je toepast. Wil je enkel telefoneren? Dan gebruik je best een hard phone. Wil je ook programma's of tools integreren? Dan is het interessant om ook gebruik te maken van soft phones.

Je telefooncentrale beperkt het aantal clients tot een bepaald aantal, en het aantal telefoongesprekken die je tegelijkertijd kan hebben. Je berekent dus best even op voorhand over het aantal clients die je gaat nodig hebben. Krijgt iedere medewerker er slechts één? Of delen een aantal collega's er één? Het is natuurlijk afhankelijk van je werkzaamheden. Het kan best zijn dat je medewerkers hebt die twee clients nodig hebben, een mobiel en een vaste, of dat je medewerkers per team een telefoon delen. Daarbovenop moet je zeker weten dat je databundel of internetverbinding het aan kan om meerdere gesprekken tegelijkertijd te ondersteunen.

In de realiteit hoef je je daar niet al te veel zorgen om te maken. Het komt bijna nooit voor dat de lijnen vastlopen of volzet zijn. Zelfs voor grote bedrijven is VoIP een uitstekende keuze voor al je telefonische communicatie.

Vergelijk verschillende VOIP leveranciers

Kies je als bedrijf of ondernemer voor VoIP telefonie? Dan begin je eerst met een zoektocht naar een geschikte leverancier. De gemakkelijkste en snelste manier om de perfecte partner voor jouw VoIP verbindingen te vinden, is door verschillende offertes van leveranciers te vergelijken. Wanneer je meerdere offertes kan vergelijken met elkaar, zie je al snel aan welke prijs je je kan verwachten en hoe de leveranciers te werk gaan. Zo weet je snel wie voor jou de beste prijs heeft.

arrow
Beschrijf je project
1*. Hoeveel telefoontoestellen wenst u aan te sluiten op de VOIP/Cloud telefooncentrale?
2*. Heeft u reeds een telefooncentrale?
3. Wanneer heeft u de telefooncentrale nodig?
4. Beschrijving van je project
5. Voeg foto’s en/of bijlagen toe (Optioneel)
Uploaden
Uploading…
Done!
Error! .
Je gegevens
Door je aanvraag in te dienen, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en privacybeleid.
Verzenden
VERTROUWELIJK | Je gegevens zullen alleen zichtbaar zijn voor specialisten die in aanmerking komen voor je aanvraag.
Vragen met een sterretje (*) zijn verplicht.

Wij respecteren je privacy. In overeenstemming met de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot gegevensverwerking, kan je je gegevens opvragen en wijzigen. Meer informatie vind je in ons privacybeleid
Bedrijven voor VOIP telefonie